Články

Máte článek nebo reportáž od vody, o kterou byste se chtěli podělit s ostatními rybáři? Pošlete nám Váš materiál na prispevky@carpservis.cz.

V zajetí bolesti

9.11.2011, autor: Lukáš Šolc

Znenadání mě napadlo, že bych si mohl vzít 10 dní dovolené v kuse a jet na 16 dní na ryby. Při plánování výpravy jsem dostal spásnou myšlenku, že bych mohl šéfa ještě požádat o jeden den (pátek) dovolené navíc a tím pádem pobyt u vody prodloužit ještě o jeden víkend. Přiznám se bez mučení, že jsem neměl odvahu se ho zeptat, ale vyřešila to za mě moje kolegyně Maruška, která se ho zeptala za mě. Sice jsem do poslední chvíle nevěděl, zda dovolenou vůbec dostanu, protože stačilo, aby jeden ze skladníků onemocněl a veškeré mé plány by byly zhatěny. Ale nakonec jsem 1. září ve čtvrtek po práci vyrazil vstříc novým dobrodružstvím, kterých jsem si užil až až. Měl jsem v plánu jet na jednu nejmenovanou svazovou vodu a to jen na jedno místo. Doufal jsem, že bude volné, tudíž hra nervů. Místo volné bylo a já jsem mohl po příjezdu začít vybalovat tuny harampádí. Když jsem měl vše rozbaleno, tak jsem šel spát a ráno jsem si přivstal a jel mapovat vodu pomocí echolotu a mé podomácku vyrobené podvodní kamery.

Bramborová

27.10.2011, autor: Pavel Šrámek

Blíží se konec rybářské sezóny a poslední šance ulovit nějakého kapříka. S manželkou Radkou jsme se přihlásili na boilie závody nedaleko Olomouce. Jednalo se zhruba o 2 hektarový rybník a o závod na 24 hodin s 15 startovními týmy. Přišel den odjezdu. Vše potřebné jsme zabalili a namačkali do auta a odjíždíme směr Čunín..

Návrat na Lipno

13.10.2011, autor: Vlastimil Johanides

Jak už jsem avizoval v prvním článku o Lipenské přehradě, že se sem určitě letos ještě vrátím, tak se stalo. Jen z původně plánovaných čtyř dnů na konec zbyli jen dva dny, ale i tak jsem se hrozně těšil. Na Lipno konkrétně do Černé v Pošumaví jsem dorazil ve středu večer chvíli před půlnocí a to za mírného deště. I v tomto nepříznivém počasí jsem se pustil do veškerých příprav k lovu,abych měl vše do čtvrté hodiny ranní připraveno, poněvač se jedná o svazovou vodu, musíme zde dodržovat denní doby lovu. Přípravy jsem dokončil někdy kolem třetí a tak mi nezbývá nic jiného než tu hodinku ještě počkat. Ve čtyři hodiny nahazuji pruty,ale jen ze břehu, poněvadž ještě neustále prší.

Pozdrav z Novomlýnských nádrží

6.10.2011, autor: Tomáš Hanč

Podzimní výprava do kraje vína a burčáku na naši nejlepší kaprovou vodu současnosti začala tím správným počasím, jaké si každý kaprař může jen přát. Silný vítr, který převracel jachty na zdejších závodech a který si dokonce vydobyl přední pozice ve večerních televizních zpravodajstvích, odstartoval týden žravosti zdejších kaprů. Při umisťování bojek to trošku houpalo, ale za dvě hodiny už byly oba pruty navezeny ve třistametrové vzdálenosti. První záběr přišel v osm hodin ráno, bohužel jsem zrovna venčil psa na kole a dostal jsem se za hranici dosahu příposlechu. Během několika chvil tak mám vymotáno přes sto metrů vlasce z navijáku...

Návrat na známá místa II

29.9.2011, autor: Jan Vala

Druhou naši návštěvu jsme uskutečnili začátkem záři, kdy opadlo dovolenkové šílenství a tlak na vodu od rybářů. Po předchozích zkušenostech jsme vezli mnohem více krmení než předešlou výpravu. Volba kaprových pelet od Carp Zoom a boilies s příchutí oliheň na vnadění bylo výbornou volbou. Počasí nám krásně vyšlo a celý týden jsme si vychutnávali dozvuky léta v plné síle a nejen dozvuky léta, ale i veliký apetit místních kaprů.

Návrat na známá místa I

20.9.2011, autor: Jan Vala

Pro jednu z letošních delších vycházek jsem si vybral pískovnu, na které jsem poslední tři roky nechytal a kterou jsem znal velice dobře. Tak trochu jsem si chtěl od této vody odpočinout a vrátit se v plné parádě na známá místa. Chtěl jsem zjistit, co se stalo s místní osádkou kapřích velikánů a co se zde změnilo.

Mezi kapry

14.9.2011, autor: Pavel Šrámek

Je začátek srpna a s manželkou vyrážíme na rybářskou dovolenou. Čtyři dny u vody máme před sebou a snad i nějakého toho místního kapříka ulovíme. Když je vše sbalené, vyrážíme na revír, který jsme si vybrali. Cesta trvá zhruba 45 minut a po příjezdu na rybník zjišťujeme situaci u správce rybníku - jak to jde, jak ryby reagují a co se tahá a netahá z vody. Po výběru lovného místa vše vynášíme ven z auta a pomalu připravujeme vše potřebné. Po chvíli je hotovo a první montáž nahazuji zhruba 20 m od břehu. Vybranou nástrahou je má oblíbena brusinka v kombinaci s casia javor, kterou mám již vyzkoušenou. K háčku přidávám věneček boilies na PVA pásce, abych měl prostor u háčku prokrmený co nejpřesněji. Druhý prut je připravený a pod háčkem se houpe nastražená kulička olihně smáčená ve stejnojmenném dipu. Tento prut nahazuji zhruba do půli rybníku a jako u předchozí montáže i u této nesmí chybět věneček k zakrmení místa. Poslední prut si nahazuje manželka a volí pod háček boilies z řady IQ brusinka smetana a taktéž s věnečkem kolem háčku.

Testování výrobků Big Carp

6.9.2011, autor: Martin Brožek a Jaroslav Rabiňák

Po telefonním rozhovoru se správcem soukromého revíru Ostrov nad Oslavou Petrem Šrámkem a reservaci lovného místa vyrážíme směr Ždár n. Sázavou, odtud je to již jen 9 kilometrů. Přijíždíme na Vysočinu jemně mrholí, vítá nás Jarda Rabiňák - tester fy. Carpservis-Václavík společně se správcem. První dojem je úžasný, krásná krajina, ticho klid a pohoda na Vás dýchá ze všech stran, kromě parkoviště nikde žádná auta okolo vody, jelikož správce revíru rozváží lovící rybáře lodí na vybraná místa i s jejich výbavou. Nasedáme k němu do lodi a jedeme se porozhlédnout po revíru a lovných místech, vyjíždíme od hráze směr přítok je to překrásná voda s chytacími místy dost daleko od sebe tak-že tu má rybář opravdu dosti prostoru a soukromí, protější břeh lemuje pás pařezů zasahujících 15 metrů do vody.To samé i v trdlišti, kde je rybolov zakázán, takže ryby zde mají útočiště kde se převážně zdržují a s úspěchem loví, takže prezentace nástrah převážně směřuje do těchto pařezových polí.

Bójka všude kam se podíváš

1.9.2011, autor: Jan Vala

Poslední víkend v dubnu je tady a já pomalu skládám rybářské harampádí do mojí felinky. Všechny věci pro kaprařinu se tam jako vždy vešly a já už jen čekal až mi skončí pracovní doba, abych mohl vyrazit. Ještě se stavit pro nějaké zásoby jídla a lahodného moku a pak už mě čeká více jak týden na rybách. Nakupování přerušil telefon od mého parťáka z informací, že naše místo je obsazené kolegy Jirkou a Petrem. Rychlá domluva a náhradní místo bylo vybráno. Nebylo to přesně podle mých představ, ale když to jinak nejde...

Mé techniky a metody lovu

25.8.2011, autor: Pavel Šrámek

Moderní lov kaprů je, i když se to nezdá, jednoduchý. Při sestavování olůvka, obratlíku a háčku platí několik zásad. Co nejjednodušeji, a přitom mít stále na zřeteli zvyklosti kaprů při krmení. Tím mám na mysli přijímaní potravy. Kapři malé částice potravy obsažené v písku nebo bahně nabírají plnou tlamou ze dna a třídí je na poživatelné a nepoživatelné. Potravu nasávají ze vzdálenosti až 15 cm. K tomuto patří i boile či pelety. Znamená to, že je třeba použít extrémně jemně pletené návazcové materiály. Při nastražení boilie se nasadí na háček z boku, takže špička zůstává volná. Velikost háčku by měla být relativně větší, aby jeho špičce při záseku nevadilo umístěné boilie.

Vyvážet - ano či ne?

18.8.2011, autor: Honza Slanina

Ačkoliv nejsem zastáncem zavážení a preferuji lov kaprů na nához, občas se nedá nic dělat a je nutné návnadu vyvézt. V tom nevidím problém, ale je potřeba si uvědomit, že jestliže budeme vyvážet za hranice náhozu, kapři se naučí přijímat potravu tam a my nebudeme schopni je lovit klasickým a především oficiálním způsobem, aniž bychom neměli strach, že nám seberou papíry. V době, kdy spousta kaprařů vlastní zavážecí loďku, začíná být tato hranice velkým problémem, takže nejednou na pískovně můžeme sledovat zavážení atakující hranici i 300 metrů a více. Právě v tom vidím největší nebezpečí ale i sobeckost vůči ostatním rybářům okolo. Jistě, je rozdíl mezi velkými jezery, kde je to nezbytnost, ale proč to tolerovat na pískovnách a rybnících, kde se dají tyto ryby nachytat na dohoz? Sám jsem letos byl doslova odříznut partou rybářů, když jsem lovil v jedné zátoce na pískovně. Tušil jsem, že sem vyjíždí kapři ze zhruba kilometrového úseku, kde se nesmí chytat, proto jsem šel na poslední místo, kde je lov povolen a rozjel plošnou kampaň okolo břehu směrem do této zóny a doufal, že tak stáhnu kapry na hranici dohozu. Hned první den jsem naházel tři kilogramy koulí podél břehu na úseku 50 metrů a čekal, co se bude dít.

Jak jsem začal chytat…a zase pouštět kapry - 3. díl

11.8.2011, autor: Tomáš Hanč

Sedíme se ženou v rozpáleném autě a horký vzduch foukající z otevřených okének snad vůbec nechladí. Klimatizace v naší „nové“ ojeté škodě stodvacítce znovu nestíhá. Právě nám začíná týdenní dovolená a náš pes s hlavou vystrčenou ze zadního okénka funí jak v posledním tažení. Občas strčí hlavu dovnitř a z vedra slintá na její rameno. „Okamžitě vysvětli té příšeře, ať se kouká z okna, nebo zastav a dále jedete sami,“ zavrčí podrážděně žena. Je sobota a nemám ani tušení, že se právě začíná odvíjet další rybářské dobrodružství v mozaice začínajícího kapraře. O prázdninách roku 2000 bylo léto, jak má být. Vlna srpnových veder snad každého vyhnala někam do stínu a na koupaliště. Ujíždíme z rozpáleného města na naši chalupu v Borohrádku. Od dětství jsem zde uprostřed lesů každoročně trávil prázdniny a houbařské dovolené.

24 hodin v dešti

2.8.2011, autor: Pavel Šrámek

Je konec července a počasí vůbec nepřipomíná prázdninové počasí. Rozhodl jsem se, že zkusím, jak v tomto deštivém počasí berou kapři. Odjíždíme na náš známý revír Hrázky a počasí je stále stejné - slabě, ale vytrvale prší. Nic to nemění na naplánované 24hodinové výpravě. Po příjezdu vše rychle připravíme a hned jdeme stavět bivak, dokud prší opravdu minimálně. Asi po dvou hodinách je vše hotové - montáže ve vodě, přístřešek postavený a my sedíme před deštěm ukrytí v bivaku a čekáme na první záběr. Kolem 20. hodiny mám slabý záběr na pravý prut s nastraženou brusinkou a peletou. Zdolávám jesetera o délce 123cm a váze 14kg. Měním nástrahu - peletu nechávám a přidávám fluo pop up a nahazuji do stejného místa. Nestačím dopít hrnek kávy a opět na stejný prut záběr. Tentokrát razantní a silný úder swingeru do prutu mi dává najevo, že ryba nebude žádná prďola.

Open Carp Maraton Praha

7.7.2011, autor: Martin Brožek

Na tento závod jsme se s Tonym moc těšili začali přípravy za podpory f.Carp servis Václavík. Přihlásili jsme se protože je to pro nás opravdu velká výzva a odvaha organizátorů pořádat něco takového v naší zemi a takovéto vodě-kdo by odolal.Je středa 17h a já vyrážím po dálnici směr Praha,v autě mi voní boilí už se vidím u vody jelikož není mnoho času tak alespon závody jsou spestřením.Volám Tonymu prý už taky vyrazil ale všude jsou zácpy.Jelikož hrozí stávka jedeme už dnes,na místo přijíždím kolem 18h je tu již plno týmů některé neznám jdu tedy pozdravit alespon známé.Přijíždí Tony a náš maskot Majky,zázemí závodu vypadá dobře seznamujeme se s pořadateli-Robertem a Pavlem nastává uvítání a upřesnění některých detailů ohledně závodů a raut,sice místo slíbeného prasátka jsou jen klobásy,steaky a utopenci ale určitě dobrý.Kolem 23h uleháme na břehu Vltavy a plni očekávání a nervozity usínáme,kolem 3 ráno nás budí parník na kterém duní muzika a řev lidí.

40 hodin lovu

24.6.2011, autor: Mirek Kadlec

V pátek 17.6. vyrážím opět na mnou milovanou svazovou vodu. Lovit můžu pouze do neděle, a tak doma rychle naházím potřebné věci do auta a vyrážím na předem vytipované místo. Na břehu stojím něco po třetí hodině odpolední a bohudíky je toto místo prázdné a 400 m napravo ani nalevo nikdo neloví. S sebou si vezu boilií Gangster, který je novinkou Carp Servisu pro letošní sezonu, a kterého mám bohužel jen zbytek, okolo tří kilogramů, což je na rozkrmení dvou míst a necelých dvou dní lovu hodně málo, a tak toto boilií doplňuji Carp Zoom Red Halibut peletami.