Open Carp Maraton Praha

7.7.2011, autor: Martin Brožek

Na tento závod jsme se s Tonym moc těšili začali přípravy za podpory f.Carp servis Václavík. Přihlásili jsme se protože je to pro nás opravdu velká výzva a odvaha organizátorů pořádat něco takového v naší zemi a takovéto vodě-kdo by odolal.Je středa 17h a já vyrážím po dálnici směr Praha,v autě mi voní boilí už se vidím u vody jelikož není mnoho času tak alespon závody jsou spestřením.Volám Tonymu prý už taky vyrazil ale všude jsou zácpy.Jelikož hrozí stávka jedeme už dnes,na místo přijíždím kolem 18h je tu již plno týmů některé neznám jdu tedy pozdravit alespon známé.Přijíždí Tony a náš maskot Majky,zázemí závodu vypadá dobře seznamujeme se s pořadateli-Robertem a Pavlem nastává uvítání a upřesnění některých detailů ohledně závodů a raut,sice místo slíbeného prasátka jsou jen klobásy,steaky a utopenci ale určitě dobrý.Kolem 23h uleháme na břehu Vltavy a plni očekávání a nervozity usínáme,kolem 3 ráno nás budí parník na kterém duní muzika a řev lidí.

Probouzíme se kolem 6 a jelikož je v areálu restaurace zavřená vyndaváme vařič na silnicia děláme si raní kávu,pomalu se k nám přidávají další závodníci s hrnkama.Pomalu se přemistujeme do areálu a jsme plni očekávání z losování,začíná se vše protahovat prý se čeká na Vydry.O hodinu déle již začíná presentace týmů a následné losování pořadí o hlavní losování.Ze saku vytahuji č14. na hlavní půjde Tony.Každý z nás chce místo na císařské louce nikomu se na druhou stranu nechce,Tony jde na řadu a z pytle losuje místo 21 pod Barandovským mostem,bylo slyšet jak si závodníci oddechly-bohužel musíme pracovat s tím co máme. Přemistujeme se na místo na druhou stranu,parkujeme ve svém sektoru a po dohodě s hlavním rozhodčím Pavlem necháváme auta na místě.Nafukujeme člun a já vyrážím na vodu mapovat dno,bohužel jsem zklamán kousek od břehu je koryto na 4-4,20 adál nic zajímavého,to kluci na 22 přímo pod mostem jsou na tom líp mají naplaveniny za pilíři,balíme člun a začíná klasika v přípravě nádobíčka.Strategii nevolíme zatím žádnou-není zde co vymýšlet uvidíme co ostatní.Čas ukazuje 14,01.

Jelikož není slyšet žádný výstřel přes ten strašný hluk aut domlouváme se s klukama a nahazujem.Zvolil jsem na dva pruty sladké boilí-casiu javor a naši katrinu a na druhé dva olihen a murénu.Ke dvěma jsme přidali plovoucí boilí od f.Big Carp společně s naboostrovanými pva punčochami,pelety jsme použily od zoomu přelité Biorapidem-red liver.Dva pruty dál a dva blíž zatím nebylo s čím pracovat.Do večera se nic nedělo jen jsme sledovali co dělají kluci vedle nás.Po zjištění že se všechny pruty snaží dostat co nejdále večer přehazujeme a dáváme vše do 15-20m od břehu.Kolem púlnoci mi přichází brutal jízda na pravý prut ryba jede korytem po proudu bere si dost vlasce ale pak se stáčí v levo a jede zpět k nám,po chvilce přetahování podebíráme kapříka s délkou 66cm a 5 kg,máme radost a o to větší po zjištění od rozhodčích že je to první ryba závodu-super.Po 45 minutách podebírám kapra Tonymu-je bodovaný.

Ryby nám docela začínají chodit ale bohužel dost nebodovaných a nebo se nám vypínají či řežou o dva kameny pod břehem,začínáme z toho mít špatnou náladu ale podporují nás kamarádi,rodiny i Aleš Václavík.Druhý den zjištujeme že vedle nás mění chytací vzdálenost proto dva pruty zůstávají blíž a dva letí co nejdál,začínáme používat obalovací těsta-nutrix,z té delší vzdálenosti chodí záběry jen sporadicky ale za to o kousek větší ryby.Zvětšily jsme průměry boilí na 20 společně se 14 popupkou obalené v nutrixu a jak bylo vidět nebyl problém na to chytit i kapříky 30-35cm.Zdoláváme další bodované ryby což samozřejmě zlepšuje i naši náladu.Dozvídáme se že jsme ve vedení tak zlehka stoupá nervozita.Poslední noc zdolavá Tony pěkné dvě ryby já jednu a tak se opět posouváme nahoru.Zdoláváme další ale bohužel opět nebodované.Je konec a rozhodnuto-kluci nam přicházejí gratulovat je to krásný pocit a o to silnější zážitek.

Měli jsme 46 záběrů krom dvou padáků vše jízdy,o 17 ryb jsme přišly asi 8-9 bylo bodovaných-cca 42kg zbytek nebodován.V průběhu závodů měla voda na dně 12,5stupnů a na hladině 14-15.Začínáme balit přijíždí kamarád Václav a pan Václavík s gratulací.Přejíždíme zpět do zázemí závodů zdravíme se s ostatními a čekáme na vyhlášení.Je to potvrzené cenu nám předává Vladimír Čech společně s organizátory-děkujem,děkujem.

Nebudu na těchto stránkách rozebírat co tam bylo špatně a už vůbec né něčí svědomí.Jen věřím nebo alespon doufám že na příštím ročníku bude vše o 100 procent lepší.Myslím si že právě takovýto závod má budoucnost-je totiž vyjímečný a ojedinělí. Děkujeme všem - hlavně závodníkům za pěknou atmosféru. Díky