Články

Máte článek nebo reportáž od vody, o kterou byste se chtěli podělit s ostatními rybáři? Pošlete nám Váš materiál na prispevky@carpservis.cz.

Víkendová rybačka

19.10.2012, autor: Jan Blecha

Už mnoho hezkých dní nebude, a proto jsem vyrazil s rodinou k vodě, na mou oblíbenou svazovou vodu. První den nám počasí moc nepřálo, neboť se vystřídalo několik dešťových přeháněk. Druhý den se už ale udělalo krásně a celý den již svítilo slunce. Možná i pro náhlou změnu tlaku moc záběrů nepřišlo, ale nakonec za slunečného odpoledne přece jen dva záběry přišly. Záběry přišly hodinu po sobě, zřejmě do lovného místa najelo několik kaprů. Lovné místo jsem zakrmil 30 - 40 kuličkami boilies Boss2 Oliheň, které jsem tam při ranním nahození prutů nastřílel kobrou.

Carp liga

12.10.2012, autor: Jan Mlnařík

Život člověka někdy dostrká tam, kam by to sám nečekal. A o tom, kam mě zavedl letos se sní mnoha klukům. Vše začalo na jaře 2012 kdy mě na Halamské pískovně, kterou obhospodařuji, navštívila přímo samotná Carp liga. Bylo to neuvěřitelné. Pocházím z příhraničního městečka, kde rybáři počítají peníze za utržené háčky a vše kompenzují masem. Když jsem viděl desítky rybářů, kteří vědí, že rybařina je koníček, do kterého se peníze prostě sypat musí, tak jsem se rozhodl, že i já zkusím závodní rybaření.

Týden snů

1.10.2012, autor: Vlastimil Johanides

Konečně nastává dovolená a s ní tolik toužebně očekávaná týdenní výprava za kapry. Na tento týden jsem se společně s bratrancem Jardou a kamarádem Bobanem připravoval intenzivně celý půlrok a věnoval mu každičký volný čas, byť to bylo i na úkor mé rodiny, které bych se tímto chtěl i omluvit. V minulosti jsem již dvakrát tuto lokalitu navštívil, ale pokaždé jen na víkend. Výsledek byl pokaždé hodně špatný, ne-li pro rybáře tragický. Podařilo se mi zde ulovit jen jednoho kapra o váze 13 kg. I z tohoto hlediska byl cíl výpravy jasný, prolomit prokletí této vody a konečně uspět.

Jeli jsme do neznáma

23.8.2012, autor: Jirka a Kuba Rummelovi

Jak je mým zvykem, tak když někam jedeme na nový revír, tak si moc nesháním informace. Nevím, jestli je to lenost nebo touha po dobrodružství... První přešlap bylo vyhledání nejkratší cesty. Náš povoz narvaný a s člunem na střeše nebyl rozhodně na tankodrom. Ovšem v naší zemi ještě jsou úseky silnic v neuvěřitelném stavu. Několik úseku jsme jeli dokonce 30 km/h. Vzhledem k naložení na šestidenní výpravu a čtyřčlenné posádce to jinak nešlo. Cesta trvala neuvěřitelných 5 hodin. Po příjezdu se nám naskytl krásný pohled na přehradu. Je pravda, že nebyla moc velká, ale ryby, které skákaly nad hladinu, nás šokovaly. Hlavně jejich velikost. Tak to jsme na správném místě. Kubas byl nadšený z jeseterů, kteří byli zjevně ve formě. Zaběhli jsme do srubu pro povolenky. Vnitřek budovy byl laděn do mysliveckého a rybářského stylu a to mám rád. Dává to takovou loveckou atmosféru. Kuba hned okukoval fotografie ulovených rekordů. Tati, vybral jsi dobře.

Čtyři dny na Jezeře Vrbenský

17.8.2012, autor: Ondřej Plíšek

Myšlenka navštívit jezero Vrbenský se zrodila na mé poslední neúspěšné výpravě, kdy se nám během pěti dnů nepodařilo ulovit jediného kapra. Důvod byl prostý, kapři se začali třít. Po takto nevydařeném vstupu do sezony jsem se rozhodnul navštívit tuto vodu. Po pár telefonátech se správci jsme dali dohromady termín a výběr místa. Čtyři dny na fleku číslo 5. Na pětce čeká na rybáře velké množství vázek, snad i z tohoto důvodu bývá možné termín zamluvit i na poslední chvíli. Zároveň místo nabízí naprostý klid, který u vody nesmím postrádat. Bral jsem to jako výzvu. Spousta keřů a stromů trčících nad hladinou, ale hlavně pod ní, nabízí kaprům výborné útočiště.

Za kapříky na pískovny

8.8.2012, autor: Jirka a Kuba Rummelovi

Na začátek prázdnin jsme se rozjeli na pětidenní výpravu, abychom neztráceli čas, když Kuba má volno. Náš cíl byla zkouška, jak bude pracovat zálivka na pískovně. Zkoušeli jsme různé kombinace, ale top byla Boss 2 boilies Oliheň a Nutrix Losos-sardinka PVA oliheň v zálivce - sranděra. Tato kombinace ulovila na první pískovně přes jednu třetinu kapříků a na druhé všech osm. Přesun z jedné pískovny na druhou nebyl záměrný, ale vlivem počasí. Na prvním místě nebyl jediný strom ani keř a tropické vedro nás smažilo. Záběrů bylo dost, ale i přesto jsme místo změnili.

Neděle s obalovačkou

1.8.2012, autor: Jirka a Kuba Rummelovi

Je neděle po obědě a venku lije a lije. Jdu si do lednice pro jogurt a vedle leží obalovák od pana Václavíka, u kterého jsme včera byli. Obalovák dostal Kuba se slovy, ať ho odzkouší, že je z páteční výroby. „Kubo, jedeme odzkoušet ten obalovák.“ Kubas bez řečí odchází od počítače a valíme k vodě. Montáž oliheň a obalovák. Do PVA nadrcené boilie a kousky obalováku se pstružími peletami. Na jeden prut jsme oliheň nahradili jahodou ve stejné kombinaci. Počasí bylo opravdu parádní - déšt, vítr a na teploměr se raději nedívat. Po třech hodinách pod deštníkem s boční plachtou a vypitou termoskou jsme začali uvažovat o návratu. Kubovi na stojanu dvakrát propípl hlásič. Oba jsme zpozorněli.

Úspěch na Raptora a Makrelu

23.7.2012, autor: Mirek Kadlec

Poslední týden před koncem školního roku jsem vyrazil na tři noci ke své oblíbené svazové vodě,než začnou prázdniny a u vody nebude klid a tolik potřebné místo. S sebou jsem si vezl 3 kg boilie Raptor Oliheň/krab 20 mm a necelé 3 kg boilie 25 mm příchutě Makrela + 9 kg spařené řepky. Jedno místo jsem si rozkrmil v korytě řeky za kameným valem a to boiliem Makrela o průměru 25 mm a druhé místo před kameným valem a toto místo jsem si rozkrmil asi 0,5 kg boiliem Raptor. Montáže s Raptorem jsem doplnil o plovoucí flouro boilie Fruit Bomb 14 mm od Big Carp a lovil na tzv.panáčka. Obě montáže jsem obaloval těstem z Obalovačky příchutě Oliheň.

Velikonoce

16.7.2012, autor: Vlastimil Johanides

Už několik let trávím Velikonoce na rybách a ani ty letošní nebyli žádnou výjimkou. Tuto výpravu jsme s bratrancem Jardou naplánovali od čtvrtka do pondělí. Ve čtvrtek, v den odjezdu vše probíhalo tak jak mělo, až na počasí, které nám vůbec nepřálo. Prahu opouštím za vydatného deště s teplotou vzduchu kolem devíti stupňů. Na tuto výpravu jsem si s sebou vezl 2 kg boilies Casia-javor, 2 kg olihně, několik biogelů, obalovací pasty blitz a 7 kg IQ kaprových pelet. Ještě doma před výpravou jsem si boilie trochu vylepšil a to tak: Vzal jsem dvě balení biogelu Casia-javor které jsem slil dohromady a přidal 50 ml lososového oleje a pak už jen vše důkladně rozmíchat a nalít do kýble společně s 2 kg boilie Casia-javor. To samé jsem aplikoval i na boilie oliheň s biogelem losos oliheň. Další biogely jsem smíchal s IQ kaprovými peletami, které jsem pak zalil vařící vodou a nechal v kýbli pěkně rozpustit.

Bez „popek“ ani ránu

9.7.2012, autor: Jan Vala

Konečně jsem se mohl dostat na více dní k vodě a pořádně si užít sílu přírody a snad načerpat i nějaké ty síly. Duben a květen se u mě nesou v duchu věčného vysedávání u vody a zkoušení všeho nového. Nebylo tomu jinak ani tento rok. Čekalo mě krásných devět dní u vody a já se nemohl dočkat, až skončí pracovní povinnosti a já konečně zase uvidím v klidu východ slunce v křesle při čajíčku a cigaretce. Chtěl jsem mít vše pod kontrolou a tak jsem se domluvil s tátou, že zvolené místo obsadí již čtyři dny před mým příjezdem a já budu mít jistotu svého „fleku“. Místo jsem měl vytipované již od března na jedné z méně navštěvovaných svazových pískoven.

Francie podruhé

11.5.2012, autor: Petr Blažek

Pět měsíců uteklo jako voda a náš výlet do Francie na Rhônu je tu. Ještě před pár dny hlásili krásné počasí s teplotami nad 20°C, ale aktuální předpověď nám ukazuje silné větry, déšť a teploty do 18°C. Počasí v této části Francie je velmi proměnlivé a tato část je známá pro silný vítr nazývaný Mistral, který vane nejvíce v zimě a na jaře a dosahuje rychlosti až 90 km/h. Po zkušenosti z předešlé výpravy necháváme partikl doma, jelikož okamžitě přitahuje karasy a cejny a bereme pouze boilies od Big Carp. Volíme dva druhy, Monster Crab s novinkou Red Hot postavené na rybích moučkách a D88, jehož základem je masová moučka a Hydro Liver Palatant. Toto boilies je čerstvě vyrobené a obsahuje malé množství Konserva Bait, aby nám vydrželo tak měsíc a my neměli starosti s jeho skladováním. Ke každému boilies bereme ve stejné příchuti Food Boost k dipování boilies, kterým budeme krmit, Pop-Ups, Fluopops, Boost Attract a těsto. Také přibalujeme několik pytlíků novinky Psycho.

Od kaprů k sumcům

2.5.2012, autor: Vlastimil Johanides

I když k lovu ryb převážně preferuji české vody, neodolal jsem nabídce mých letitých kamarádů letět s nimi do Španělska na řeku Ebro. O této vodě toho bylo napsáno a řečeno již hodně a já najednou měl tu možnost poznat vše na vlastní kůži. Termín jsme stanovili na poslední týden v únoru a podle zpráv o počasí má být polojasno s teplotami až 18 stupňů celsia. Týden před odletem jsem se všichni účastníci sešli a řešíme závažný váhový problém, jak se vejít do limitu 20 kg na osobu. Veškeré krmení a olova tak musíme nechat doma a nakoupit je až na místě. Po vyřešení tohoto problému se konečně dostáváme k podstatě samotné cesty a místu kdeže to vlastně budeme chytat.

Až za hranice... a nejen představivosti

9.1.2012, autor: Petr Blažek

... aneb člověk, který necestuje, je jako čtenář knihy, který přečetl pouze první stranu. Rád bych se s vámi podělil o zážitky a zkušenosti, které nám přinesl rodinný rybářský výlet za hranice naší rodné vlasti i jiných vlastí. Vše začalo již v červnu, kdy jsme se s tátou a bráchou rozhodli, že si splníme náš sen a společně si pojedeme zachytat do zahraničí. V našem případě to byla Itálie a oblast Mantovy, která není Čechy tolik navštěvovaná. Kvůli pracovní vytíženosti jsme výlet naplánovali na začátek listopadu, a to na tři týdny. Listopad na severu Itálie může být poměrně deštivý, a tak jsme se spoléhali spíš na štěstí a také na to, že když by byla plánovaná řeka Mincio rozvodněná, tak se můžeme uchýlit na klidnější Mantovská jezera.

Rybaření na svazovkách

6.12.2011, autor: Jiří Rykr

Letošní sezóna, co se týče mého největšího koníčka, vlastně ještě ani nezačala, až na brzké jaro, kdy se mi podařilo ulovit jednoho krásného lysce. Poté už nastaly přípravy na příchod našeho miminka a v květnu se nám narodil syn Ondra. A jak to někdy bývá, toho času pro kaprařinu moc nezbývá. Pokusím se s vámi na několika řádcích podělit o mé poznatky ohledně ulovení kapra. Spousta rybářů si myslí, že ti největší kapři jsou nejchytřejší tvorové na naší zemi nebo že se kapr s váhou větší než třeba 15 kg nechá chytit jen pomocí nejdražšího boilie na trhu a s montáží, která není vůbec vidět. Nikdo ale nepřemýšlí o tom, že taky na té vaší vodě nemusí takový kapr plavat a že veškerá snaha může být úplně marná. Dalším faktorem je přesvědčit takové ryby, aby návnadu s důvěrou přijímaly, protože jim musíte přerušit potravní řetězec, na který jsou mnoho let zvyklé.

Obézní šupináč(ek)

29.11.2011, autor: Lukáš Šolc

Při rozhodování, jak naložím s jedním říjnovým víkendem, mě přepadla chřipka, kterou jsem chytl od kolegyně v práci, a vypadalo to,že na ryby nepojedu,což jsem měl v plánu.Navíc i přes nachlazení jsem do poslední chvíle nevěděl, zda pojedu , protože nebyl žádný parťák a samotnému se mi už nechtělo. A to právě kvůli brzkému stmívání. Ne že bych se na rybách sám bál, ale ve dvou se to lépe táhne. Počasí také nehlásili zrovna slunečné. V pátek jsem naložil nejnutnější věci do auta a čekal, jestli se ozve kamarád Dalibor, který spal po noční. Po obědě jsem vyrazil a při příjezdu k vodě mi Dalibor volal, že se probudil, nají se, sbalí věci a vyjede. Tak jsem tedy začal s rozbalováním.