Týden snů

1.10.2012, autor: Vlastimil Johanides

Konečně nastává dovolená a s ní tolik toužebně očekávaná týdenní výprava za kapry. Na tento týden jsem se společně s bratrancem Jardou a kamarádem Bobanem připravoval intenzivně celý půlrok a věnoval mu každičký volný čas, byť to bylo i na úkor mé rodiny, které bych se tímto chtěl i omluvit. V minulosti jsem již dvakrát tuto lokalitu navštívil, ale pokaždé jen na víkend. Výsledek byl pokaždé hodně špatný, ne-li pro rybáře tragický. Podařilo se mi zde ulovit jen jednoho kapra o váze 13 kg. I z tohoto hlediska byl cíl výpravy jasný, prolomit prokletí této vody a konečně uspět.

Od firmy Carp Servis Václavík jsem si nechal vyrobit 5 kg boilies oliheň, 2 kg losos sardinka, 1 kg ryba banán, vše o velikosti 20 mm a 20 kg IQ kořeněných pelet plus lososový olej. Dále jsem přibalil 100 kg partiklů, 50 kg řepkových pelet a 30 kg pstružích pelet. K tomu všemu mi z minulé výpravy zbyly doma dělané koule z boilies setu řady Nutrix profi příchutě casia - javor, pasta Blitz a biogel taktéž příchutě casia-javor z řady Nutrix profi od společnosti Carp Servis Václavík, které pochopitelně na výpravě nemohly chybět.

Auty naloženými k prasknutí jsme vyrazili na cestu. Po třech hodinách bezproblémové jízdy přijíždíme na požadované místo. Po příjezdu mne ze všeho nejvíce udivuje čistota vody s viditelností až do 4 metrů. Dno vody je kamenité a pokryté slabou vrstvou bahna. Na většině kamenů jsou přilepené chomáče slávek, což představuje značné riziko přeřezání silonu. Řešením byly speciální silony proti oděru o průměru 0,50 – 0,60 mm o délce zhruba 30 metrů. Jako koncovou montáž jsem zvolil olověnou šňůru na 45 liber a návazec z fluorocarbonu taktéž o nosnosti 45 liber od společnosti Carp Servis Václavík. K večeru bylo vše potřebné k lovu ryb připraveno a zbývalo prokrmit označená volná místa. Pro první zakrmení jsme zvolili 3 kg IQ kořeněných pelet, 1 kg boilies oliheň a 10 kg partiklů, vše zalité lososovým olejem. První noc se mi podařilo ulovit jen jediného kapra s váhou zhruba 8 kg.

Ráno přikrmujeme zhruba stejným množstvím krmení jako předchozí večer. Přes den nemám ani záběr, za to Jardovi s Bobanem se docela daří. Největšího kapra dne se daří ulovit Bobanovi na boilies oliheň a to kapra šupi 13,8 kg. Večer opěr zakrmujeme, ale tentokrát 10 kg partiklu a 5 kg pstružích pelet a 5 kg řepkových pelet. Kolem půlnoci mi přichází na oliheň z hloubky 7 metrů pomalý záběr. Po vzetí prutu do rukou je zřejmé, že to bude něco většího. Zhruba po patnácti minutách boje z lodi mi Boban podebírá krásného kapra šupi o délce 97 cm a váze 19,8 kg. Druhý den ráno po zakrmení (krmili jsme větším množstvím krmení ráno a večer a menším množstvím krmení - pelety, boilies - jsme krmili ke každé vyvezené montáži) jsem nastražil své nejoblíbenější boilies casia-javor z řady Nutrix profi nadipované v biogelu casia-javor a zabalené do boilies pasty Blitz ze stejné řady. Zhruba po hodině od zavezení nástrahy mám opět pomalý záběr, takřka totožný s tím večerním. Po zaseknutí si ryba pomalým a nepřerušovaným tahem odvíjí metry silonu z navijáku. Rychle se rozhoduji zdolávat rybu z lodi. Když máme rybu pod lodí, naskýtá se nám díky průzračné vodě neskutečný pohled na obřího kapra, který ze všech sil bojuje o svůj holý život. V tu chvíli se mi honí hlavou samé černé scénáře, že třeba povolí uzlík nebo praskne karabinka a v neposlední řadě, že se kapr vyřízne. Po těchto myšlenkách se mi lehce roztřásly kolena. Naštěstí se mi zlé myšlenky a tragický scénář podařilo rychle zahnat a já se tak mohl plně soustředit na zdolávání obra. Krásný souboj s obrem končí po zhruba 20 minutách kdy kolega Boban obřího šupináče podebírá. Šupík měřil rovných 100 cm a vážil 20,8 kg. V tu chvíli jsem ještě netušil, že to není zdaleka konec mého představení den. Neuplynuly ani dvě hodiny a opět mám záběr. Tentokrát se swinger přilepil k prutu a držel. Na nic nečekám a přisekávám. Teprve po zaseknutí se ryba pomalu rozjela a byla k nezastavení. Po krátkém boji z lodě se nám naskýtá pohled na bojujícího kapra odhadem stejných parametrů jako měl ten předtím. Z rozdílem, že obr boj vzdává podstatně dříve než jeho předchůdce. Nechal se zlákat na dvě kuličky olihně o průměru 20 mm a jeho parametry byly: délka 95 cm a váha 19,4 kg. Má radost nezná mezí, vždyť to byl třetí kapr během 12 hodin s váhou atakující magickou hranici 20 kg. Neuplynula ani hodina a signalizátor ukazuje další záběr. Po zaseknutí z vody jako štika vyskočí mohutné tělo jesetera. Od začátku tedy vím s kým mám tu čest. Síla ryby je neskutečná, ale i tento bojovník po několika minutách končí v mém podběráku. Měl krásných 130 cm a 17,5 kg. Zachutnala mu kombinace boiliesu cesia- javor nadipovaná v biogelu cesia- javor a opět zabalená do boilies pasty Blitz stejné příchutě. Na tuto kombinaci se mi ten den podařilo ulovit ještě jednoho většího jesetera, který měřil 134 cm a vážil 18 kg. Nadcházející noc jsme ulovili několik krásných kaprů, ale jejich hmotnost nebyla větší než 13 kg. Ráno záběry pokračovaly a apetit kaprů nevídaně narůstal. V jednu chvíli jsme nestačili ani obsluhovat všechny pruty najednou. Tahali jsme krásné kapry s váhou v rozmezí od 8 do 17 kg, to vše na boilies s příchutí cesia.javor, oliheň a losos sardinka o průměru 20 mm od Aleše Václavíka. Právě na posledně zmíněné boilies losos sardinka mi zabral další kapří krasavec o délce 93 cm a váze 18,5 kg. V sobotu ráno nám již došlo krmení a to se také projevilo na braní ryb. Od soboty večer do nedělního odjezdu jsme nezaznamenali ani potah. Výsledkem týdenního chytání bylo zhruba 60 kaprů a tři jeseteři z toho tři kapří s váhou kolem 20 kg, jeden 18,5 kg, 10 kaprů v rozmezí od 15 do 17 kg a zbytek v rozmezí od 8 do 15 kg.

Děkuji Aleši a Kamile Václavíkovím za kvalitní produkty a spolupráci!