Mezi kapry

14.9.2011, autor: Pavel Šrámek

Je začátek srpna a s manželkou vyrážíme na rybářskou dovolenou. Čtyři dny u vody máme před sebou a snad i nějakého toho místního kapříka ulovíme. Když je vše sbalené, vyrážíme na revír, který jsme si vybrali. Cesta trvá zhruba 45 minut a po příjezdu na rybník zjišťujeme situaci u správce rybníku - jak to jde, jak ryby reagují a co se tahá a netahá z vody. Po výběru lovného místa vše vynášíme ven z auta a pomalu připravujeme vše potřebné. Po chvíli je hotovo a první montáž nahazuji zhruba 20 m od břehu. Vybranou nástrahou je má oblíbena brusinka v kombinaci s casia javor, kterou mám již vyzkoušenou. K háčku přidávám věneček boilies na PVA pásce, abych měl prostor u háčku prokrmený co nejpřesněji. Druhý prut je připravený a pod háčkem se houpe nastražená kulička olihně smáčená ve stejnojmenném dipu. Tento prut nahazuji zhruba do půli rybníku a jako u předchozí montáže i u této nesmí chybět věneček k zakrmení místa. Poslední prut si nahazuje manželka a volí pod háček boilies z řady IQ brusinka smetana a taktéž s věnečkem kolem háčku.

Po nahození prutů už jen dopilovat přístřešek na spaní a čekáme na první záběr. Ten však přišel až ve 2 hodiny ráno a k naší smůle jsme o rybu přišli hned po zaseknutí. To však nebyla poslední ztracená ryba. Kolem 6. hodiny ranní se tato situace opakovala znovu, a proto vybírám jiné háčky a volíme jiné montáže. Další ryba přišla odpoledne, kdy se nechal zlákat koi kapr. Byl to podle slov správce jediný na celém rybníku a zachutnaly mu pelety Fire shot od Carp Zoomu. Další ryba se ukázala na podložce kolem 23. hodiny. Byl to malý kapřík kolem 60 cm. Do rána se jich ještě podařilo nachytat 5 a bohužel další dvě ryby nám upadly. Bylo zřejmé, že najely menší ryby, kterým naše krmení zachutnalo, a proto jsme museli zvětšit vybrané boilies, aby menší kapři nespásali naše krmné pole.

Druhý den ráno už přišel krásný kapr a nálada se zlepšila, protože v noci jsme ztratili další 2 ryby. Na poledne se zatáhlo a začalo pršet. V rádiu předpovídali bouřky a silný vítr, což se potvrdilo. V tom největším dešti si všímá Radka, že swinger je u prutu a začíná odvíjení . Seká a po krátkém boji dostává do podběráku kapra lysce s krásnými 10 kg a délkou 70 cm. Pár fotek a ryba je puštěná. Nahazuji zpět a běžím se schovat před deštěm. Po 30 minutách jde přehodit prut Radka a v tom vidím, že zasekává druhý prut, který jsem před chvílí nahodil. Vybíhám ven a přebírám prut. Ryba je těžká a bojovná. V tuto chvíli nám nevadí, že prší a snažíme se rybu dostat ke břehu a do podběráku. To se po menším boji povedlo a oba máme velkou a mokrou radost. Na podložce leží krásný, velký lysec s váhou 14 kg a délkou 88 cm.. Po zdokumentování rybu vracím zpět do vody. Přehazujeme pruty a jdeme se usušit. Bohužel do rána se povedlo zaseknout dvě ryby, které nám zase upadly. Před odjezdem domů přišel rozlučkový záběr, který jsem také nedokázal proměnit a po pár metrech přetahované jsem o rybu přišel. Za čtyři dny jsme nachytali 6 větších kaprů, 6 menších, ale krásných kapříků a 9 ryb nám bohužel upadlo.Toto číslo je poměrně veliké, ale i tato stránka rybařiny k tomu patří a my jsme rádi, že rybářská dovolená dopadla, tak jak dopadla.