Dubnová výprava

19.5.2011, autor: Jaromír Kříž

Je neděle 10. dubna 2011, speciálně vstávám brzy. Musím si ještě nachystat pár věcí a připravit se na dnešní výpravu s kolegou Stanislavem. Vše v klidu stíhám naložit do auta a na smluvený čas přijíždím k jeho domu, kde stěhujeme do auta i jeho věci. Vše zatím vychází podle plánu. Teď už jen stačí vyzvednout třetího člena naší výpravy, a sice kamaráda Honzu. Naštěstí už je u svého domu připraven venku, a tak vyplňujeme polední prázdné místo u mě v autě. Nyní nám nic nebrání vyrazit směr Balaton - Sokolnice u Brna.

Kolem půl dvanácté konečně přijíždíme na místo a po přivítání s majitelem a místní obsluhou ihned začínáme stěhovat věci na předem vybrané místo. Velice brzy na vlastní kůži zjišťujeme, že tentokrát byla předpověď počasí správná. I přes to, že svítí slunce a teplota vzduchu dosahuje příjemných 22°C, ze severu fouká silný studený vítr. Pro kontrolu umísťuji teploměr také do vody a zanedlouho zjišťujeme, že teplota vody je 7°C. Chytáme v hloubce kolem 120cm.

Krátce po dvanácté hodině už máme všichni tři nahozeny oba pruty. Poté začínám do kyblíku chystat směs krmení z pelet Bloody Halibut a boilies vlastní výroby s příchutí Halibut Jahoda. Mezitím se Stanislav připravuje na dnešní první plavbu loďkou. Už teď je jisté, že to nebude mít vůbec jednoduché. Vítr se dokonce zdá být silnější, než ve chvíli, kdy jsme přijeli. Když už je směs připravena, podávám mu ji do loďky a přesouvám se zpátky na okraj břehu, odkud se ho budu snažit navigovat.

Veslování i ovládání loďky není jednoduché, protože vítr je opravdu silný, a proto se první plavba prodlužuje více, než jsme mysleli. Nakonec Stanislav všechno úspěšně zvládá a v pořádku se vrací zpět. Teď už jen stačí počkat na záběr.

První záběr na sebe kupodivu nenechal dlouho čekat, objevil se zhruba za deset minut po navezení. Stanislavův výlet tak zaznamenává úspěch, stejně jako pelety Bloody Halibut od firmy CARP ZOOM, na které se nechal nachytat kapr vážící 8 kg a dlouhý 85 cm.

Po prvním záběru jsem sebral odvahu i zbytek směsi a vyrazil jsem na plavbu i já. Vítr byl mírnější než předtím, a to bylo znát i na ovládání loďky. Jakmile jsem dorazil na protější břeh, zasekl jsem kýl mezi větve starého spadeného stromu, což bylo výhodné nejen z hlediska stabilizace loďky, ale také z hlediska lepšího zakrmení a umístění nástrahy.

Zhruba půl hodiny po mém návratu z nakrmení, kolem 13h., zaznamenal Stanislav další záběr. Nyní zabodovaly boilies vlastní výroby Halibut Jahoda obalené v pastě, tentokrát však vylovil o něco menší a lehčí kousek, přesněji kapra 70 cm a 6 kg.

Ihned po změření a zvážení jsme samozřejmě kapra vypustili zpět do hlubin Balatonu. Jakmile si Stanislav nachystal novou návnadu, vyrazili jsme společně opět na opačný břeh. Honza nás ze břehu navigoval a zároveň hlídal všechny pruty kvůli případnému záběru.

O několik minut později se Stanislavovi objevil další záběr. Jelikož jsme se teprve vraceli zpět, chopil se výlovu Honza. Úlovek vážil 8 kg, měřil 73 cm a zachutnaly mu boilies Halibut Jahoda opět obalen v pastě.

Zanedlouho se objevil nový záběr. Konečně se ozval můj signalizátor umístěný na prutu vpravo. Zde jsem chytal na pelety Bloody Halibut od firmy CARP ZOOM. Z vody jsem pak vytáhl kapra, který měl 80 cm a 9 kg.

Při novém nahazování se mi podařilo zatnout háček do stromu na protějším břehu, a tak jsme bohužel museli se Stanislavem na loďku, abychom háček uvolnili, přičemž jsem náhodou zlomil pádlo. Stanislav se ho po návratu na břeh snažil opravit. Zda pádlo vydrží při dalším použití, se teprve během dne ukáže.

Kolem třetí hodiny odpolední vyrazili zavést návnady Stanislav s Honzou. Po návratu měl Stanislav záběr na boilies Halibut. Nakonec však z výlovu nic nebylo, protože se mu přeříznul návazec o traverzu. Potom následovala řada neúspěšných záběrů, jak u mě, tak i u Stanislava. Teprve až kolem páté hodiny prolomil ticho můj signalizátor. Výsledkem byl kapr dlouhý 86 cm, který vážil 11kg. Chyceného na osvědčené pelety Bloody Halibut.

Ihned po výlovu tohoto luxusního kousku jsem se pustil do jídla, které jsem si předem objednal v místní restauraci. Jakmile jsem začal jíst, objevil se záběr i na druhé udici, kde slavily úspěch boilies Halibut. Naštěstí Stanislav rychle zareagoval a o úlovek se postaral. Kapr měl 76 cm a 9,5kg.

Po jídle jsem znovu nastražil návnady a nahodil směrem k protějšímu břehu. Zhruba o deset minut později se objevil nový záběr na levé udici, kde byly nastraženy pelety Bloody Halibut. Jelikož jsem nebyl právě u prutu, výlovu se zhostil Honza, který doposud neměl štěstí a na svých udicích nezaznamenal ani jeden záběr. Všechno skvěle zvládl, poradil si s 9,5kg kaprem, který měřil 73 cm.

Mezi šestou a půl sedmou jsme měli možnost slyšet zvuk Stanislavova signalizátoru dokonce dvakrát. První kapr měřil 68 cm a vážil 7kg. Druhý úlovek měl 76 cm a vážil 9,5kg. Oběma zachutnaly boilies Halibut.

Těsně před sedmou hodinou večerní konečně zaznamenal aktivitu svého signalizátoru i Honza. Zabodoval s peletami Bloody Halibut, výsledkem byl kapr 71 cm a 7kg.

Od posledního Honzova úlovku uběhly ještě dvě hodiny. Během této doby jsme již ve vodě nezaznamenali žádnou aktivitu. Kolem deváté hodiny jsme tedy začali pomalu balit a chystat se k odjezdu.