Úspěšný rok pokračuje

7.1.2011, autor: Václav Brynych st.

Na základě úspěšné výpravy na začátku roku jsme se s kamarádem Milanem a jeho synem Michalem vrátili na místo lovu první výpravy ještě celkem čtyřikrát a musím říci, že se nám to opět vyplatilo. Jako návnadu jsme používali již osvědčené boilí oliheň a banán s použitím různých příchutí dipů (oliheň, banán a jejich kombinace) a Biogelu Dip Nutrix profi s příchutí losos-oliheň vše od firmy Carp servis pana Aleše Václavíka.

V krátkosti se zmíním jen o několika dnech. Na příklad 30. 6. 2010 chytá Michal sám a já s Milanem plníme pracovní povinnosti. Ve čtyři hodiny ráno vstavá a nahazuje na mělčinu, která vystupuje pozvolna z hlobky pěti metrů na hloubku 1,8 metrů a je na ní písčité dno po trávě ani památka. Přes noc nechal dipovat jednu kuličku v Biogelu a další v dipu s přichutí olihně, což se mu jak za okamžik uvidíte náramně vyplatilo. Kobrou ještě zakrmil směs Halibut pelet a 20 mm boilí oliheň a než se rozmyslel co si dá k snídani přichází první záběr. Neváhá a seká...o pár minut později je v podběráku krásný šupináč 83 cm s váhou 11,8 kg. Na začátek dne dobrý řekl si, ale tím to Vážení čtenáři rozhodně nekončí...! Znovu nahazuje a jde přikrmit. Ještě není ani v půlce cesty zpět a už slyší z dálky hlásič. Rychle proběhne úzkou cestičkou a přisekává. Ryba si nekompromisně bere asi 30metrů a pak se mu jí daří konečně otočit. Jede doprava a pozvolna se nechává zdolávat. Těžká ryba říká si v duchu, ale nechce nic uspěchat a tak kapra zbytečně nerve. Po pár výpadech u břehu podebírá krásného šupináče který mu svou mohutností bere dech. Rozhodně osobák blesklo mu hlavou a váha to jen potvrzuje, 19,4 kg při 96ti centimetrech. Famózní ryba a opět na oliheň! Následující dva dny jsou rána jako přes kopírák. Po nahození a nakrmení přicházejí další záběry od kaprů 12,3 kg a 14,1 kg.

V době od 30. 7. 2010 do 8. 8. 2010 jsem se na ryby vypravil sám. Po obhlídce vody jsem zjistil, že místo, kde jsme již bodovali čtyřikrát je volné. Má volba byla jasná. Na tuto výpravu jsem byl vybaven novým mix boilí s příchutí murena - višeň a banán – oliheň. Je to novinka od pana Václavíka a tak mi ji dal na otestování. Po nezbytné přípravě jsem nahodil oba pruty na výše zmíněnou mělčinu, která je od našeno místa vzdálena necelých sto metrů ale pouhých čtyřicet metrů od břehu. Jako návnadu jsem použil boilí oliheň a muréna – višeň. Samozřejmě bylo nutné nakrmit již zmíněnými peletami Halibut. Neuplynulo ani 30 minut a již ticho prořízl zvuk mého hlásiče. Po krátkém boji byl na břehu šupináč 85 cm a 10,5 kg na nové boilí muréna – višeň. První dva dny jsem chytil ještě 9 kaprů do 10 kg s tím, že pět na boilí muréna – višeň a čtyři na oliheň. Samozřejmě, že muselo po každém záběru následovat přikrmené malou dávkou krmení. Vzhledem k tomu, že první dva dny mi zhruba polovina zaseknutých kaprů spadla v průběhu zdolávání, rozhodl jsem se vyměnit háčky Korda Wide Gape velikosti 6 za háčky Ashima Super Broken velikosti 2. Tato změna se mi v dalších dnech hodně osvědčila. Do 5. 8. 2010 jsem chytil cekem 22 kaprů,z čehož 15 na boilie muréna – višeň a z toho 6 kaprů bylo v rozmezí od 10,1 kg do. 13,1 kg. Jelikož postupem času záběrů stále ubývalo, nezbylo mi nic jiného než udělat nějakou změnu. Posunul jsem krmné místo podél břehu k rákosu, kde jsem mohl bez problémů zakrmit větším množstvím koulí a pelet. Změna místa, ryba jistá...Na tom něco bude. Začal jsem krmit a chytat podél rákosu ve vzdálenosti do dvou metrů od něho. První zákrm a nic. Začal jsem trošičku váhat jestli jsem zvolil dobře, ale ráno moudřejší večera. Další den ráno jsem ve čtyři hodiny nahodil, zakrmil a do desíti hodin měl jenom dva záběry, ale stále jsem pravidelně přikrmoval. Je půl jedenácté, slunce pálí a kapři se válej líně na hladině. Pip...pip...píííí rozeřval se mi hlásič a po krátkém boji podebírám 9ti kilového šupíka. Vyměním kuličku, nahazuju a ve chvíli, kdy chci položit prut zpátky do stojanu, se mi špička ohne prudce doleva. Přisekávám, užívám si tu pohodu a za chvíli přivádím do podběráku mohutného šupináče. Má 15,7 kilo a 93 cm a dostal chuť na boilie muréna – višeň. Ten den ještě muréna – višeň kromě jiného bodovala u dalších 3 kaprů přes 10 kilo. Následující den mě přišli na břeh navštívit kapři 14,6 kg a 12,3 kg, kteří byli jako třešnička na dortu téhle velmi vydařené výpravy. Celkem jsem chytil 53 kaprů o celkové váze 449,7 kg a celkové délce 3 975 cm. Převážné množství ryb jsem nachytal na novinku muréna/višeň a banán/oliheň a proto jsem si je oblíbil stejně jako už léta osvědčenou oliheň.