Zahájení sezony 2015

20.3.2015, autor: Josef Bednář

Je 6. března a my vyrážíme na první víkendovou výpravu na naši oblíbenou svazovou pískovnu. Počasí nám hraje do karet, nafukujeme člun a vyrážíme na vodu. Po nasazení sonaru a kouknutí na teplotu vody, která ukazuje 4 stupně, si moc naději neděláme,ale když jsme tady, budeme bojovat.

Jako nástrahy volíme okrájené popky obalené do pasty a k tomu do pva nadrcený boilies zalitý boosterem. Jako návnadu jsme chtěli použít půlky boilies a vařenou kukuřici,ale nakonec jsme od toho upustili kvůli studené vodě a nasadili jsme sladký method mix, a to se nakonec ukázalo jako správná volba.V pátek do 21.00 jsme neměli žádný záběr, ale měli jsme hodně pípanců, což nám dávalo velkou šanci na úspěch. V sobotu o páté budíček, teplota tak asi mínus 2, takže vylézt z vyhřáteho pytle nebylo zrovna žůžo, ale večerní pípance nás nenechaly v klidu. Celé dopoledne ani potah a kolem 13. hodiny měl Píno první záběr - kapr asi padesát, ale moc nás potěšil. Pak sem se dočkal i já a do večera jsme chytli ještě tři malé cejny. Vše se změnilo po setmění, v 18.50 jsem měl záběr a po záseku jsem hned věděl, že je to těžká ryba. Sice vůbec nebojovala, ale to mně nevadilo. Když se objevil před podběrákem, modlil jsem se, aby mi nespadl.To se naštěstí nestalo a kapr skončil na podložce, míra ukázala 87 cm a váha 12.95 kg. Velká radost, a jelikož je to letos první kapr, tak jsem ho zasakoval na ranní focení. Nálada super, proběhl panáček rumíka a čekáme, jestli bude ještě do 21.00 záběr.Ve 20.45 má Píno záběr a hlásí těžkou rybu, tak doufám, že bude taky pěknej. Svítím do vody a po chvilce na mě vykoukl krásný šupík, klidné podebráni a šup sním na podložku. Míra ukazuje 88 cm a váha 14 kg - nádhernej večerní double. Balíme pruty, chvilku ještě posedíme, dáme rumíka a jdem do hajan.V neděli ráno nám zima už nebyla, neboť jsme na ní nemysleli. Rychle montáže do vody, co kdyby ještě něco přišlo,ale bohužel už bez záběru. Na to jak byla studená voda, se nám podařilo nachytat krásné ryby. Chytali jsme na popky brusinka a banán obalené do pasty taky brusinka banán. Do pva jsme drtili boilies brusinka a zalévali boosterem brusinka.Jako návnadu jsme použili method mix skopex-vanilka na jarní chytáni TOP NÁSTRAHY.

Přeju všem krásné dny strávené u vody

S pozdravem J. Bednář st.a J. Bednář ml.