Říjnoví kapři

5.1.2015, autor: Ondřej Karlovský

Ahoj, zdravím všechny příznivce firmy Carp Servis Václavík. Rok utekl jako voda a blíží se říjen, můj druhý nejoblíbenější měsíc v roce. Je konec září a já jsem na cestě domů z pracovní cesty, kterou jsem strávil delší dobu mimo domov a už se těším, až vyrazím k vodě. Hned druhý den vyrážím na pár hodin nedaleko domova na jeden svazový rybník.

Tuto krátkou vycházku jsem podnikl za účelem odpočinout si a promyslet si výpravy, které bych chtěl v říjnu podniknout. Vzal jsem si s sebou boilie Boss2 doping Oliheň-chobotnice a mini boilies Malina-ostružina. Jelikož se jednalo o klasický rybník, nemělo cenu vymýšlet žádnou složitou strategii. Vždy se snažím jen odlišit od ostatních. Jeden prut jsem hodil do strany pod převislý strom s boilie Boss2 doping Oliheň-chobotnice s olovem zabaleným v obalovací pastě té samé příchuti. Za tím letělo dvacet kuliček. Druhý prut jsem hodil před sebe do prostoru s mini boilies Malina-ostružina a u toho jsem hodně nakrmil method mixem Játra zalitý CSL cornkillerem přírodních jater. Tento den jsem si zachytal krásné kapříky do 5 kg a jako bonus se mi povedl krásný amur o velikosti 70 cm. Bylo to super být zas po dlouhé době u vody. :-)

A je tu říjen měsíc, na který se tak těším a plánuji vyrazit k vodě o všech jeho čtyř víkendech a na konci měsíce si jeden víkend prodloužit a vyrazit na pět noci k vodě. Tyto víkendy plánuji strávit na břehu řeky Vltavy a Labe. Co se týkalo krmení, volba byla pro mě jasná. Měl jsem připraveno několik kg boilie Boss2 speciál Brusinku, Přírodní játra a testovací boilie Boss2 Citron.

První víkend, hned v pátek po práci vyrážím se svým kamarádem Pavlem k řece Vltavě. Celý týden jsem sledoval průtok řeky, který byl celkem optimální a od pátku jako naschvál to začalo téct jako blázen. Volal jsem kamarádovi na elektrárnu, co s tím dělají a on mi vysvětlil, že to tak pouštějí z Prahy z důvodu opravy na jezu a oni jako elektrárna teď pojedou naplno a že se to během víkendu určitě nezmění. Pavel mi říká, jestli to má vůbec cenu zůstávat. Já na to, že určitě a že domů už nejedu a musíme něco vymyslet. S rozbalováním věcí nějak nepospícháme, jelikož to stejně už za světla nestíháme, tak pečlivě připravujeme své montáže a jelikož nemá cenu krmit, připravujeme si boilie na pva šňůrku po dvou až třech kuličkách. K ránu přichází první záběr a já zdolávám prvního kapra 7 kg. Super, mám velkou radost. Kapr vzal boilie Boss2 Citron.

Během hodiny i kolega Pavel dostává záběr od kapra kolem 5 kg. Celý den makáme na 150 % a přehazujeme pruty z důvodu tekoucího bordelu, kterého jsme měli plné vlasce. Začíná se stmívat a nám přichází další záběr od kapra 6 kg, který odstartoval sérii záběrů od kaprů od 3 do 7 kg. Citron prostě fungoval a toto boilie se mi začalo líbit víc a víc. Druhý prut, na kterém jsem měl nastraženou brusinku, zatím mlčel. Po dvou hodinách záběry úplně ustaly, tak jsme šli spát. Ráno jsme nahodili pruty a šli si opět lehnout. Po hodině mě budí krásná jízda, v kterou sem už ani nedoufal - a to na prut, kde jsem měl právě nastraženou brusinku. Po té co jsem vzal prut do ruky, jsem hned zjistil, že jde o větší rybu, která přejíždí hranu a má namířeno na koryto. Riskuji, opírám se do prutu, beru za rybu a snažím se ji otočit, jinak by to o ostrou hranu uřízla. To by zde nebylo poprvé. Daří se mi rybu otočit a po krásném boji, co ještě ryba předvedla u břehu, je už v podběráku krásný lysec 10 kg+. Hned po té, co jsem podebral kapra, má jízdu i kolega Pavel, který zdolává kapra 8 kg. Oba máme obrovskou radost, že jsme si krásně zachytali na rozdíl od ostatních rybářů kolem nás, kteří neměli za víkend žádný kontakt s rybou.

Druhý víkend jsme se opět rozhodli vrátit i přes velký průtok zpět na řeku Vltavu. Po předchozím víkendu to všichni ostatní rybáři vzdali. Byli jsme na břehu Vltavy sami a chválili jsme si, že nebude tolik vlasců ve vodě, mohli bychom si zase skvěle zachytat. Bohužel tomu tak nebylo. Každý z nás chytl malého náhodného kapra, jinak jsme byli bez záběru. Tento víkend jsme sice pohořeli, ale to k tomu patří, brali jsme to sportovně a byli rádi i za toho malého kapra.

Půlka října je pryč a já plánuji s kamarádem Honzou vyrazit na pro nás neznámou svazovou stojatou vodu, nebo, když se uklidní průtok na řece, vyrazit na Labe. Bohužel mi třetí víkend kazí práce a kolega Honza vyráží sám na Labe. Na konci toho víkendu mi volá Honza a říká: "Draku je to super, skvěle mi to jezdilo, vyrazíme sem spolu na prodloužený víkend?" Má odpověď zněla:"No jasně a už se těším."

Je tu čtvrtek, já mám v práci skvělou náladu a už se těším domů, až naložím věci do auta a vyrazím až do úterý k vodě. Po příjezdu se má nálada mění, na místě, kde jsme chtěli chytat, byly nákladní lodě. Tím pádem jsme se rozhodli, že vyrazíme na jedinou svazovou pískovnu v okolí. Po dvou hodinách ježdění a hledání místa jsme se usadili na místě, kde jsme předtím ještě nikdy nechytali, a tak jsme byli zvědaví, co nás zde čeká. Druhý den, hned ráno skáču do člunu a vyrážím mapovat dno. Dál od břehu vidím, že je zde hodně travin, které sahají až k hladině. Hloubka před námi byla všude stejná kolem tří metrů. Na dně nebylo nic zajímavého, žádná hrana, žádné pevné dno, jen placka plná bláta a trávy. Rozhoduji se, že položím jeden prut na protější břeh k rákosí a druhý prut na blind na volnou vodu mezi traviny. Na prut k rákosí jsem nastražil boilie Boss2 speciál Brusinku a na druhý prut jen samotné plovoucí boilie té samé příchuti. Po dvou dnech, kdy jsme nachytali spoustu kaprů do 5 kg, to chtělo změnu. Rozhodl jsem se, že nebudu krmit a vždy ke každé položené montáži hodím jen 10 kuliček. Jelikož zde bylo málo rybářů, mohl jsem se s prutem, co byl položen na blind, trochu roztáhnout do strany a kousek dál, kde byla hrana ze tří metrů do čtyř a pevnější dno. U tohoto prutu jsem změnil i nástrahu na Přírodní játra. Prut u rákosí jsem nechal stejně, jen s tím, že jsem k položené montáži hodil jen těch deset kuliček. Po této změně dostavám po cca šesti hodinách záběr od lepší ryby, která bohužel v travinách tentokrát vyhrává. Kolega Honza má zatím jednoho kapra, jinak se zatím trápí a o ryby v travinách bohužel také přichází. Tři hodiny po tom, co jsem přišel o kapra od rákosí, mám první jízdu z volné vody a konečně po krásném boji mám v podběráku krásného dlouhého kapra. Okamžitě převážím prut do stejného místa. Zhruba po hodině a půl, když už se setmělo, mám další krásnou jízdu. Okamžitě skáču do člunu a jedu za ním. Se štěstím jedu ke břehu s dalším krásným kaprem. Mám obrovskou radost, kterou se mnou sdílí i kolega, v rychlosti pořizujeme další fotky a kapr jde zpátky do svého domova. Poslední den odpoledne se naopak daří mému kolegovi, měl hned tři záběry, z toho zdolal také dva krásné kapry. K večeru se mi konečně ještě naposledy ozval prut od rákosí, na který jsem zdolal krásného kapra 65 cm. Posledních pár hodin už nepřišel žádný záběr a my se s dobrým pocitem těšili domů do tepla.

Tyto víkendy jsem si moc užil a s blížící se zimou na ně budu rád vzpomínat. Ale zima mě neodradí, budu vyrážet na několikahodinové vycházky k řece Vltavě a doufat, že napadne sníh a já si chytím krásného kapra na sněhu.

Zdravím všechny rybáře a přeji jim hodně štěstí na rybách.