Při toulání s boilies Přírodní játra se dějí věci…

24.11.2014, autor: Jirka a Kuba Rummelovi

Nazdárek všem. Tak tu máme konec července a nastal čas zabalit nářadíčko na rybaření, naložit krmení pro kapříky a odcestovat na Moravu na malou přehradu. Jezdím na ní již několik let. Hlavní důvod je osádka jeseterů, které Kuba vyhledává a jejich lov přímo miluje. Já ovšem nepřijdu zkrátka, protože z předchozích výprav vím, že na tomto revíru je spousta velkých kaprů, které jsem ještě nechytl. No a Jířovi je to jedno, ten má radost z každé ryby.

Narvali jsme auto k prasknutí a vyjeli vstříc dobrodružství. Ještě jsem zapomněl, vydala se s námi Pavla. Jeli jsme na čtrnáct dní a první týden jsme byli na Vranovské přehradě, ale tam se nerybařilo, to byla maminčina dovolená v bazénu a na hradech. Po Vranově jsme přejeli na přehradu Jestřabice u Kyjova. Hned na začátku překvápko.Kousek od nás přijel Vašek s rodinou - také si zarybařit. Takhle jsme se zde potkali už třetí rok. Udělalo nám to opravdu radost. Vašek byl jako vždy vybaven slivovičkou, takže paráda. Po nanošení vybavení přišel čas na ryby. Postavení bivaku atd. Na první krmení jsme použili řepku a halibut pelety od Zoomu. Poté přišla příprava na noční krmení. To už přišlo na řadu boilies Přírodní játra v Biorapidu. Tuto kombinaci jsme točili až do čtvrtka. Ve čtvrtek končil pobyt Vaškovi s rodinou a před obědem nás opustili. Dlouho jsme ovšem nezůstali sami. Navečer dorazil Aleš s rodinou, kteří měli flek vedle nás. Aleš přijel včas, protože se nám zásoby krmení značně ztenčily. Dohodli jsme se na plánu krmení a rozjeli kolotoč míchání a vožení krmení kapříkům. Jak se později ukázalo, Přírodní játra nechutnají jenom kapříkům. Ryby začaly zase brát častěji, a o to nám šlo. Pod háček jsme dávali Přírodní játra boilies, obalovák a Biorapid stejné příchuti. Pro změnu tu a tam jsem dal i Mrtvolu, ta dostála své pověsti a ulovila také pěkné ryby. Dnem i nocí přicházely záběry. Ke konci týdne jsem už začal uvažovat, že jednu noc nebudu chytat. Nakonec jsem to nevydržel a dochytal jsem až do konce. Rád bych v tomto článku vyzvedl jednu rybu. Na Kubův prut přišel lehký záběr, já stál zrovna u stojanu, a tak jsem vzal prut. To, co se dělo dál, asi nikdo nečekal. Z vody, asi padesát metrů od nás, vyskočila obrovská ryba. Koukal jsem nevěřícíma očima na Aleše. "Co to bylo? Aleši, je to opravdu veliký?" "Jirko, měl bys ten prut dát Kubovi, to je jeho životní ryba." V zápalu zdolávání mně vůbec nedošlo, že mám jeho nářadí. Kuba popadl prut a pokoušel se rybu zdolat. Když si ryba vzala asi padesát metrů, poprosil mě Kuba, abych si vzal prut. Bylo vidět, že Kuba pochopil soupeřovu sílu. "Tati, vezmi si prut, ať o tu rybu nepřijdeme." V tu dobu už Aleš přitáhl necky. "Nepůjdeme na loď, než zamotáme celou přehradu?" Bylo to jediné rozumné rozhodnutí. Když jsme odrazili od břehu, zcela nečekaně nám naskočil do lodě ještě Jířa. Vyrazili jsme za obří rybou a doufali, že Svatý Petr zrovna nespí a pomůže nám. Co čert nechtěl, při cestě jsme nabrali vlasce našich kolegů. Já jsem se snažil přitáhnout obra a Aleš vesloval a zároveň rozmotával vlasce. Po chvíli jsem dostal obra k hladině. To, co prohlásil Aleš, nezapomenu. "To mně tedy řekni, co s tím budeme dělat." Obrovská vyza ležela u boku lodi. Přes rypec jsme natáhli kaprový podběrák a já jí držel za ocas. Pomalu jsme jí dovezli ke břehu. Během cesty dvakrát ukázala, že na vodě rozhodně nejsme páni situace. Kdyby opravdu chtěla utéct, tak si myslím, že by to dokázala. U břehu nikdo nechápal, co se nám to povedlo. Pár fotek na památku a vracíme královnu těchto vod zpátky na svobodu. S pokorou jsem se s obrem potopil do vody a vážil si toho, co nám dovolil prožít. Na břehu jsme se na sebe koukali a nevěřili tomu, co jsme prožili. Závěrem mohu říci jen jedno - přeji všem slušným rybářům takovýto souboj s rybou, která láme pruty a dá šanci jen několika.

Jedna z mála slušnějších ryb, které se povedlo ulovit za bílého dne.

Krásný šupináč na Boss2 Přírodní játra.

Jiříkův první amur na břehu.

Podobných ryb Jirka v noci ulovil spousty. Bojoval jako jediný vytrvalec celé noci a vyplatilo se mu to. Tento kapr vážil 15,5 kg.

Když přešel docela slušný deštík, bylo problematické se v té rozklouzané kaši udržet na nohách. Jirka se nejednou v nočním zápalu v blátě doslova koupal. (pozor vlevo dole...)

Sumeček skvrnitý byl příjemným kořením při naší honbě za kapry.

Zlatám hřebem celé akce se stala tato vyza, která nás zcela vykolejila z naší pohody.

Neskrývaná radost s obrem v náručí se prostě musí prožít...

Pár krátkých minut po prošlé bouřce se udělalo neskutečně krásně a pohled na přehradu při zapadajícím slunci za obzor nám bral dech.

Víme, co bezpečně funguje, a tak nikdy netápeme.

Používali jsme i jiné druhy boilies, ale Přírodní játra fungují na 100%.

Biorapid atrakt je doplňkem každé příchutě k boilies Boss2. Jeho použití je samozřejmostí. Jedná se o jeden z nejúčinnějších atraktorů pro lov kaprů vůbec.

Hustá a lepivá tekutina s agresivním aroma nutričně bohatým základem se nanese na boilies.

Množství by mělo být dostatečné pro dokonalé pokrytí celého povrchu kuliček.

Jednoduše zamícháme, a pokud se vám to bude zdát málo, můžete ještě přidat. V tomto případě nelze předávkovat. Samotný biorapid je jakýmsi doplňkem stravy pro kapry.

Je připraveno. Můžete ihned házet do vody. Biorapid je určen pro okamžité použití. Takto připravená návnada vytvoří ve vodě velice atraktivní zónu.

Návazec je klasický s přihlédnutím na místní poodmínky.

Obalovačka stejné příchuti jako nastražené boilies je ohromnou zbraní a žádny kapr tomuto neodolá.

Obalovačky může být i slabší vrstva, ale protože zavážíme, děláme docela silnou vrstvu.

Takto by se to zdálo jako dokonalé, avšak přecijen malá drobnost se ještě hodí.

Biorapid v provedení smáčedlo je tím pravým bonbónkem pro finiš nástrahy. Na sešlosti obalu je zřetelné, že se opravdu hodně používá.

Pro nástrahu, která bude zavezena či nahozena na krátkou vzdálenost, se velmi dobře hodí. Ovšem pro daleké hody je lepší produkt pod názvem Biogel IQ, který je podobného složení, ale hustší konzistence.

V našem případě krmení probíhá z lodi, a přestože lovíme pod břehem v blízkosti stromů, místo je označeno tyčovou bójkou. Máme pak zcela jasno a zejména v noci nemusíme tápat.

Při použití biorapidu krmíme střídmě, avšak často. Vyplatí se tato technika při snaze udržet ryby na krmném místě.

Položit nástrahu s montáží na místo a rychle pádlujeme ke břehu, aby ryba nebyla na háčku dříve než my u stojanu.

Poslední odpoledne a jedeme domů. Krásných několik dní s úspěšným rybařením je vždy to nejlepší, co nás může potkat.