Nezapomenutelná noc s boilies Cherry-Super Crab..

22.8.2014, autor: Michal Chadim

Co doma? říkám si!Celý týden se ve mně rodí myšlenka na víkendový lov. Po telefonu si domlouvám odvoz od přátel,protože nemám vlastní vůz a nemám se k vodě jak dostat.

Jelikož v poslední době nemám zrovna nejlepší období (nejdřív vážná nemoc a pobyt v nemocnici, potom se osobní život ubírá jiným směrem, než bych si přál), ale tak to v životě holt chodí. Proto vždy v takových situacích začnu přemýšlet nad tím jak nejrychleji zmizet k vodě a tam si vyčistit hlavu.

V pátek ráno mi končí směna a náhodou se potkávám před místním obchodem s kamarádem, který mě má vézt k vodě. Jelikož jsem opravdu unavený, odvoz k vodě odkládám a ujišťuji ho, ať si zařídí volno podle svých plánů, že nikam nepojedu.

Odpoledne mi však volá sám majitel revíru, co dělám, ať si přijedu zachytat. Po chvilkovém přemlouvání, což mu asi nedělalo žádnou práci, se domlouváme, že mě v pět odpoledne vyzvedne.

Rychle nakoupit,zabalit vše potřebné na krátkodobý lov a už čekám před domem, kdy se ukáže!

Po příjezdu k vodě si nedělám práci s výběrem místa a sedám si hned k místnímu molu.

Jelikož se mi do stavění bivaku a přípravy prutů moc nechce, seru se s tím, až se sám sobě divím, jak jsem laxní.

Když je konečně vše připraveno,jdu zakrmit. Na takhle krátkou výpravu potřebuji něco, co bude rychle pracovat a lákat ryby k záběru. Pro tuto volbu volím boilies Boss2 Oliheň a Chobotnici a pod háček Boss2 Cherry-crab, které jsem se rozhodl ještě podpořit powder dipem Př.játra..

použitý bolilies z řady Boss2jasný favorit do dalších výprav

Po nakrmení a připravení svého dočasného tábora si konečně můžu vychutnat chlazené pivíčko a užívám si klidu a pohody.

Večer přichází celkem brzy a stále se nic neděje, připravuji pruty na poslední přehození, než bude úplná tma a usedám do křesílka a vychutnávám si kouzlo noci. Je jasná noc, měsíc svítí, že ani nepotřebuji lampu jen tu a tam šplouchne kapr. Je to nepopsatelná atmosféra a nádherný klid, říkám si.

Když v tom mám krátké pípnutí na levém prutu, potom další a další a cívka navijáku se začíná pomalinku otáčet. Rozbušilo se mi srdce, tak že v tom tichu to snad muselo být i slyšet. Na druhém konci cítím ohromný tah ryby, která nijak nešílí a táhne si to jen svou vahou kamsi do hloubky. Chvilku se přetahujeme kdo z koho a až u břehu mi kapr dává jasně najevo, že tohle zadarmo mít nebudu. Ale jelikož jsem vyzbrojen novými navijáky a silnějším silonem, opírám se do prutu, co to jde a kaprovi nedávám moc šance. Až v podběráku si uvědomuji, s kým mám tu čest. Je to jeden z místních obrů, kapr, po kterém jdu už tolik let a snažím se ho marně přelstít a až teď se mi to konečně daří. Na podložce se mi v tu chvilku převaluje obří tělo nádherného šupináče, který má 90 cm a 13,5 kg.

nový osobák 90cm a 13,5kg

Zachutnaly mu dvě kuličky boilies Cherry-crab,které jsem ještě obalil v powder dipu Př.játra. Mám obrovskou radost a snad i radostí brečím, ale v tento okamžik je mi to úplně jedno, protože můj sen se splnil. Díky svatý Petře.

Rychle pár fotek, pomazlení ve vodě a pouštím svého vytouženého obra, kterého jsem pojmenoval Marry, zpět, kam patří.Zamával mi ladně svou velkou ocasní ploutví a zmizel v hloubce.

Ještě několik minut nehybně sedím a koukám do tmy,jestli to nebyl sen. No nic, připravím další návazec a se stejnými kuličkami nahazuji do stejných míst.

Několik minut po půlnoci se stejná situace opakuje, krátké pípnutí, ale následná brutální jízda mě rychle vtahuje do reality. Tohle nebude žádný obr, ale nějaký pionýr, který se do toho opřel.Opak byl pravdou, po několika otáčkách navijáku se kapr pere jako o život, asi netuší, že ho chci jen vyfotit a pustit zpět :). Po podebrání a změření má kapřík 81 cm -krasavec.

půlnočák 81cm

Do rána, cca do pěti hodin, kdy jsem usnul vyčerpáním, jsem chytil celkem čtyři slušné kapry 90,81,79,77 cm.

79cm,tenhe se pral jako tygr až do poslední vteřinynejmenší z těch větších 77cm

Spal jsem asi hodinu, když v tom se mi rozjíždí z nenadání i pravý prut. Všechny ryby mi zatím přicházely pouze na levý.Stejný scénář a zhruba stejná ryba, podlouhlý šupík s mírami 78 cm, ale tak krásně zbarvený, že si zasloužil fotečku.

ranní šupík 78cm..jediná ryba chycená na praví prut

Připravím si ještě pár boilies do kyblíku s vodou a nechám ho cca 15 min nasáknout, a pak do místa přikobruji ještě pár kuliček, abych ryby na místě udržel.

Asi nemá smysl jít si ještě lehnout, a tak si chystám snídani. Ale to už mám zase záběr,neuvěřitelné, jak ryby rychle reagovali na nahozený boilies do vody.Prostě Cherry-crab opravdu fungoval na 100% a vím, že pokud si budu chtít jet zachytat, tak abych měl hodně záběrů, bude mým favoritem na dlouhou dobu.

ani nasnídat mě nenechali..ale díky za daždého takového kapříka..opět cherry-crab

Do odpoledne dostávám ještě pár slušných násaďáků přesahujících 50 cm, ale to už beru spíš jen jako zpestření v tom vedru, které zrovna bylo.Po velkých rybách ani stopy.

Domlouvám si tedy odvoz domů a pomalu balím.

Za necelých 24 hodin jsem chytil svůj nový osobák, celkem 6 pěkných kaprů a cca 15 ks násaďáků.

Je mi víc než jasné, že takovou výpravu už asi nezažiuji,bylo to dobrým místem, úplňkem a nebo jsem jen měl víc štěstí při rybaření než v osobním životě? Tak na tuhle otázku si odpovím už v následující výpravě, kdy jedeme na Carp marathon dvojic,který pořádá majitel tohoto revíru.