Jarní putování za kapry

31.5.2010, autor: Vlastimil Johanides

Již první výprava byla naplánovaná na týden před velikonocemi. Našim cílem byla již dlouhou dobu vytipovaná pískovna nedaleko Kolína. Chladné počasí a velmi studená voda byly faktory, které nám dávaly najevo, že to s tou aktivitou ryb nebude zase tak horké. Ale že za čtyři dny neuděláme ani jeden záběr, tak s tím jsme nepočítali ani jeden z naší tříčlenné výpravy. Ale to už k rybaření patří, určitě to už zažil každý z nás. Další výpravu jsme naplánovali na konec dubna a jako každý rok jsme se s kolegou Láďou rozhodli pro Pálavská jezera. Po dlouhých přípravách a pár hodinách cesty se konečně nacházíme na předem vytipovaném místě, které je k naší radosti volné. A tak se s chutí pouštíme do stavění bivaků a nezbytných příprav k lovu.

Počasí nám přálo a my jsme se mohli těšit na krásné chvíle strávené u vody. Po čtyřech dnech příjemného rybaření nám na podložce skončilo několik krásných kaprů v rozmezí váhy od 4 do 10 kg. Většina ryb byla ulovena na boilies Casia-Javor z řady Nutrix profi od Carp Servisu Aleše Václavíka. S pocitem spokojenosti balíme tábor a vyrážíme k domovu. Cestou domů se mi pořád honí hlavou ten rybářský neúspěch první výpravy na pískovně. Celou cestu přemýšlím, kde se vlastně stala chyba. Po návratu domů jsem už plně rozhodnutý, že příští víkend strávím na vytipované pískovně. Celý týden jsem věnoval důkladným přípravám a vaření boilies a to Losos-Sardinka a už zmiňované Casia –Javor. K tomu jsem přibalil boilies pastu Blitz a Biogel dip z řady Nutrix profi, oboje s příchutí jak jinak než Casia- javor. Na tuto výpravu už se mnou nikdo jet nemohl kvůli pracovnímu vytížení, a tak jsem vyrazil sám. Po příjezdu k pískovně jsem se okamžitě pustil do příprav. Po několika hodinách bylo vše postaveno a připraveno k lovu. Jako krmení jsem zvolil hrubý partikl s boilisem. Druhý den ráno už přicházely první záběry,ale na kapra dost neobvyklé. Proto jsem na jeden prut vyvázal kukuřici, kterou jsem také krmil. Uběhlo jen pár minut a já zjišťuji, co že to ty záběry způsobuje. Do krmení mi najeli amuři. Když už jsem vytáhl třetího amura o váze 9 kg, tak jsem se rozhodl změnit lovné místo a krmit pouze boiliem.

Hned první noc přicházejí dva záběry a já zdolávám krásné šupináče s váhou 10 a 11 kg. Oba dva byli uloveny na Losos-sardinku od Aleše Václavíka. Následující den nepřinesl nic zvláštního a já se těšil na noc. Bohužel i ta proběhla naprosto v klidu. Z toho důvodu ráno po rozednění převážím pruty a na jeden z nich nastražuji dvě koule Casia-Javor zabalené do boilies pasty a vše ještě dipuji v Biogelu stejné příchuti. Jelikož po ránu byla pěkná zima,tak jsem znovu vklouzl do spacáku. O půl osmé mě probouzí ten nejhezčí budík, kterým je zvuk mého hlásiče. Už po záseku je cítit, že to nebude žádná menší ryba. Okamžitě skáču do člunu a jedu rybě naproti. Po 15 minutách neskutečného boje podebírám krásného lysce. Vážení probíhá za asistence jednoho místního rybáře a váha se zastavila na hodnotě 17,23 kg a délka tohoto krasavce byla 92 cm. Tento krasavec se nechal zlákat na již zmiňovanou kombinaci Casia-Javor + Bolies pasta Blitz + Biogel dip. Do konce výpravy se mi podařilo ulovit ještě několik krásných ryb, ale za zmínku stojí snad už jen jedna. Šlo o krásného šupináče s délkou 90 cm a váhou 13,52 kg.