Zářijoví kapři

6.10.2014, autor: Jan Pešout

Konečně je tu září, ideální měsíc pro lov kapřích domorodců. S kolegou jsme vyrazili druhý zářijový týden na náš oblíbený svazový rybník o velikosti 7 ha, který se nachází v severních Čechách. Po příjezdu k rybníku se naše radost ještě více zvýšila. Na místě, kde jsme chtěli 3 dny bivakovat, nikdo nebyl...krásný začátek. Jako vždy začal 3 hodinový maraton vybalování věcí, postavení bivaku, nalezení vhodného krmného místa a v neposlední řadě zakrmení směsí partiklu, pelet a boiliesu. Boilies pro tuto výpravu jsme zvolili s příchutí Chobotnice a Oliheň. Dále jsem si přibalil malý sáček s 16 mm kuličkami Scopex-ananas na vyzkoušení.

Nahodit se nám podařilo až kolem 18. hodiny, tudíž do večera jsme bohužel zůstali bez záběru. Zařijový měsíc nám dovoluje chytat pouze do desáté hodiny, i když neradi, ale udice vytahujeme z vody. První večer usínáme alespoň s pocitem, že naše místo bude na ráno perfektně připravené. Budík zvoní 05:45 a jdeme na to, pruty připravené a naše nástrahy letí do vody, dále ranní kávička a můj milovaný východ slunce. Vytahuji fotoaparát a mačkám spoušť, nikdy neodolám. První záběr přichází kolem 9. hodiny a na břehu je krásný 60 cm šupinatý bojovník. Záběry přichází v pravidelných intervalech, nestačíme dokrmovat, ale bojujeme statečně. Kuličky Chobotnice sviští vzduchem a dopadají kaprům přímo do kuchyně. Okolo poledne pomocí krmné rakety ještě dopravujeme nějaký ten partikl, ať mají kluci co jíst. Záběry opět začínají příchazet cca 2 hodiny po zakrmení. Zaběry nám přicházejí střídavě, takže jsme oba náramně spokojeni. Velikost kaprů se nám pohybuje mezi 55-65 cm, po obědě Jirkovi přichází razantní záběr a je tu minimálně 20 minutový souboj člověka s přírodou. Souboj ale nakonec Jirka prohrává, kapr se z háčku uvolnil a odplaval do své vodní říše. Rybářova představivost je veliká, tudíž nezdolaný kapr se v našich myšlenkách dorůstá obrovských rozměrů. Nedá se nic dělat, nahodíme a čekáme dál. Kolem šesté hodiny odpoledne se dočkávám záběru i já, neskutečný souboj a na podložce leží šupináč o délce 86 cm - 11,3 kg, nepopsatelná radost, krásná zdravá ryba...není co dodat. Po pár fotkách a video dokumentaci kapra pouštíme zpět. Další dny opět krmíme, kobrujeme a záběry přicházeji i v pravé poledne...prostě rybářský sen. Poslední den se mi podařilo ulovit dalšího místního domorodce o velikosti 82 cm - 10,1 kg. Jirka se nakonec také dočkal a poslední ráno mu přichází pomalá jízda a na konci dlouhý šupináč - říční forma o velikosti 78 cm - 7,1 kg.

Za 3 dny se nám podařilo nachytat přes třicet kaprů, nejčastěji ve velikosti 55-70 cm a dále ti z větších byli 86,82 a 78 cm. Jako ideální volba byla nakonec kombinace 20 mm boiliesu Chobotnice s 16 mm boiliesem Scopex-Ananas, k tomu přidaná PVA punčoška s nadrceným boiliesem, vše zalité skvělým CSL Chobotnice...jasná volba. Tímto chci poděkovat za skvělé produktky, které Vaše firma produkuje...