Labská výprava z říše snů – sezóna 2019

1.3.2020, autor: Jan Rybka

Byl pracovní týden a já pomalu vyhlížel pátek, protože jsem měl náhradní volno a plán si udělat prodloužený rybářský víkend. Ve čtvrtek jsem dorazil z práce. Připravil si pár věcí a dospal jsem se po náročných pracovních dnech. Nastal den D a já po ránu konečně vyrazil vstříc dobrodružství za rybami na Labe na úplně nové místo, kde jsem nikdy nechytal. Chtěl jsem nejdříve lovit na feeder a posléze se dostat ke kapraření.

Po příjezdu na místo jsem šel zjistit pár informací od rybáře chytajícího kousek od místa, které jsem si vybral k lovu. Po jeho informacích jsem trošku znejistěl, ale stejně si říkám, zkusím to a uvidím. Po chvíli se ale přihnala větší přeháňka a já musel cca hodinu počkat, než se vyprší a budu moci vybalovat. Celé dopoledne jsem věnoval feederu a pokusům ulovit jakoukoliv rybu. Všechno bylo špatně. Nebralo to na nic. Živé nástrahy, malé boiliesky, plovky, neutrálky a ani další mini nástrahy nevedly k úspěchu. Vzhledem k okolnostem, že měl dorazit ještě kamarád a bylo naplánováno na tomto místě být další 2 dny, jsem se rozhodl pro změnu místa. Po návštěvě rybářských potřeb, zastávce na oběd a přejezdu na nové místo o dalších 30km jsem na feeder znovu nahodil někdy kolem 16. hodiny odpoledne. Konečně dostávám do podběráku několik menších ryb na feeder a to cejny a cejnky. Předtím jsem si místo prokrmil boiliesem a peletami, protože jsem měl v plánu přejít z feederu do kaprařiny. Trochu jsem si spravil chuť a vzhledem k tomu, že jsem si chtěl trochu odpočinout, tak ve 20h posílám do vody oba kaprové pruty. Kolem 21h dorazil kamarád. Povídali jsme do noci. Do půlnoci se nic podstatného nestalo, tak pruty vytahuju a jdu spát. Co mě ale čekalo druhý den, o tom se mi nezdálo ani v tom nejlepším snu.

Ráno se probouzím plný očekávání, jestli se povede nebo nepovede pěkná ryba z krmného místa a hlavně některý z říčních šupináčů. Nejdříve do místa naházím několik lopatek pelet a naboosterovaného boilies. Připravím montáže, obuju předem připravené pva punčošky a posílám pruty do vody kolem půl 5. Jdu si zase lehnout. Ani ne po hodině mě vytahuje ze spacáku první očekávaný záběr. Nejdříve opatrné píp píp a najednou jízda. Rychle skočím do bot a vyběhnu ze svého brolly. Opatrně přisekávám a cítím, že se jedná o slušnou rybu, kvůli které jsem tady. Asi po 10-15 minutovém boji dostávám za pomoci kamaráda do podběráku prvního krásného šupináče s váhou 7,5 kg a 75 cm.

1.kapr výpravy

Radost veliká a na začátek pro mě rozhodně parádní ryba a hlavně kapr. Po vyfocení a zvážení putuje ryba opatrně zpět do řeky. Kapr se nechal zlákat na 16mm kuličku MRTVÝ KORÝŠ s 12mm pop-up MOŘSKÁ PANNA.

Mrtvý korýš v dvojobalu s pop-up Mořská panna

To celé bylo obaleno pastou - obalovačkou a přidané boosterované pva se 6 mm peletkami RSX MRTVÝ KORÝŠ. Tato kombinace mi v průběhu sezóny 2019 přináší krásné ryby. Plný optimismu se pouštím do dalších příprav a dokrmuji lovné místo. Znovu posílám do vody úspěšnou kombinaci a na druhý prut zkouším změnu. Jednu 20mm kuličku MOŘSKÉ PANNY v dvojobalu + boosterovanou pva punčošku s peletami MOŘSKÁ PANNA. Snažím se dávat maximálně lákavé nástrahy.

Mořská panna v dvojoblu s popkami česnek

S kolegou pomalu vstáváme a probíráme různé rybářské i nerybářské věci. Dáme si snídani a užíváme si klidu u vody. Okolo nás jsou sice rybáři cca 100 m, ale i tak je všude klid. Krásná příroda okolo, je slyšet cvrkot cvrčků a sarančí. Sem tam se ozve nějaký ten ptáček. Počasí přímo rybí a čekáme, jestli se něco začne dít. Sedíme v blízkosti mých prutů a najednou přichází stejný typ záběru jako ten předešlý. Nevěřícně se na sebe s kolegou podíváme. Co je zajímavé, že záběr přišel na kuličku Mořské panny. Kapr je mnohem bojovnější než ten z rána. Aktuálně máme kolem půl 11. Kapr se snaží zajíždět do stulíků, ale vše dobře dopadne a podebírám nádherného říčního šupináče určitě přes 80 cm. Po zvážení má krásných 10,5 kg a 85 cm.

2.kapr výpravy

Pár fotografií a šup s ním opatrně zpět. Pouštím ho po menším odpočinku u břehu zpět do jeho rodného živlu. Nadšení z lovu je čím dál tím větší a to ještě netuším, co mě čeká dál. Zase dokrmuji peletami a boiliem.

Pouštění jednoho z kapřích bojovníků Mají velké a silné ocasní ploutve

Odpoledne a v podvečer se nic neděje a tak měníme nástrahy a zkoušíme, jestli některého z kaprů nezaujme něco nového, co ve vodě ještě nebylo. Po menších dávkách opět dokrmujeme. Hlavní je, že ryba žere. Přichází večer 19 h a s tímto časem další záběr. Podobný těm minulým. Ovšem tentokráte je to na připravovanou novinku pro rok 2020 v kombinaci s 12mm pop-up MOŘSKÁ PANNA a trochou obalovačky JÁTRA-VANILKA. Opět se jedná o šupináče podobného tomu, co přišel ráno, ale je vyšší a delší. Váha ukazuje 10 kg a 82 cm. 3.kapr výpravy

Nádherný souboj a krásná jízda z hloubky kolem 5 metrů. Několik fotek, váha, míra a šup s ním zase zpátky do vody, ať může udělat radost taky někomu dalšímu.

Parádní ryba a velká radost Velká radost

Dorazil za námi další kamarád a připojil se k chytání. Vychutnávám si podvečer a okolní krásy přírody a vzpomínám i na ráno a noc, jaká byla obrovská vlhkost, kdy nám vše zvlhlo, jakoby alespoň hodinu předtím pršelo. Další večer to vypadalo na teplejší a sušší noc. Bylo tomu tak, jak se i ráno ukázalo. Po další rybě jsem opět trochu dokrmil, udělal si večeři a užívám si přicházejícího večera. Světlo malovalo u vody a najednou nastoupila tma a s ní příchod měsíce a další hra barev. Ve večerní rozpravě s kolegy o rybářských zážitcích nás vyruší malé nenápadné pípnutí a hned další. Nejdřív jakoby padák, ale postupně a pomalu se našponuje vlasec, swinger se nalepí na prut a daný záběr přešel do jízdy. Přišel záběr na mnou někdy opomíjenou 16mm CHOBOTNICI. Kaprům jsem tam nachystal jakýsi smradlavo sladký bonbónek v podobě 2x 16mm boilies CHOBOTNICE obalené obalovačkou stejné příchuti a přidal jsem malou 11mm pop-up banán dlouhodobě naloženou ve sladidle a esenci banán. Plus také pva s halibut peletkami a drceným boilies. Po delším boji a problémech s vázkou u břehu podebírám opravdu vysokého říčního šupináče. Váha ukazuje překvapivých 12 kg a já nevěřím vlastním očím.

4.kapr výpravy a zároveň nejtěžší ryba výpravy

Tohle je opravdu moje nejúspěšnější kaprová výprava v mém životě! Ano, ano, ano říkám si na břehu se zaťatou pěstí a s obrovskou radostí. Plný dojmů, emocí a radosti si musím po puštění kapra sednout na křeslo, abych tyto krásné chvíle a zážitky trochu vstřebal. Také nahromaděný adrenalin udělal své. Potom znovu na chvíli ještě nahodím pruty. Záběr totiž přišel kolem půl 11 večer a do půlnoci už moc nechybí. Potom jdeme spát. Další den ráno znovu nahazujeme, ale další ryba se mi už nepovedla. Mám vybráno po včerejším dnu se čtyřmi krásnými kapry. Ale dopoledne se zadaří kamarádovi, který za námi přijel předešlé odpoledne a vytáhne parádního říčního lysce s váhou 10,5 kg. Tím končí naše výprava a po balení se v odpoledních hodinách rozjíždíme každý směrem domů.

Závěrem bych chtěl poděkovat kamarádovi, který se mnou na výpravě byl a pomohl mi při focení a obecně u vody. Tomáši, děkuju! Bylo to skutečně úžasné říční dobrodružství, na které nikdy nezapomenu, protože tohle se opravdu nepodaří každý den. Na kapry nejezdím tak často a o to větší radost mám. Parádní chvíle u vody. Přeji všem slušným rybářům taky mnoho krásných zážitků, klidných chvil u vody a hodně pohodových lidí kolem sebe.

Největší ryba výpravyKrásně mám to tam kvetlo

Něco málo z přírody u břehuNěkolik úspěšných návnad a nástrah